Wat betekent dit nu voor jou?

Wat goed dat je bij ons komt werken aan je schoolresultaten.
Wij doen het zelf vrijwillig en we hopen dat jij dat ook doet en met plezier bij ons komt.
In onderstaande vragen kom je meer te weten over wat we doen en wat jij er aan kan hebben.
Heb je nog meer vragen, mail ons dan.

Wat ga ik leren?

Jij bepaalt zelf waar je aan wilt werken!
Misschien wil je je voorbereiden op een toets of ben je de aanpak vergeten bij begrijpend lezen?
Je kunt vragen stellen over alles waar je mee zit op school.

Van wie krijg ik dan les?

Je gaat aan de slag met echte onderwijzers.
Dus ze hebben ook nog een eigen klas op een andere school, of zijn net met pensioen gegaan.
Je krijgt individueel les, dit betekent dat jij 45 minuten lang, alle aandacht van de meneer of mevrouw krijgt die jou gaat helpen bij je vragen!

Waar zitten we dan?

Dit hangt ervan af in welke wijk je woont. In Schothorst geven we les op de school zelf. We geven meestal les op de maandag- en woensdagmiddag op De Nieuwe Sleutel, dit is een buurtcentrum in de wijk Soesterkwartier, maar
soms kun je ook les krijgen in een lokaal op De Kubus. De les begint meestal of, om 14.30 uur of om 15.30 uur.
Je komt altijd 5 minuutjes eerder voordat de les begint. En weet je wat zo leuk is? De laatste 10 minuutjes doen we wat aan sport en spel!
Daarom ga je pas om 15.30 of om 16.30  weer naar huis toe, of laat je je ophalen door je ouders.

Weet mijn meester of juf er ook van?

Je juf of meester weet ervan dat jij bij Stichting 3D aan het werk bent. Soms geven zij aan ons door wat slim is wat jij bij ons komt leren! Als je door je ouders bent aangemeld, vinden wij het handig als je ouders je leerkracht daarover informeren.

Wie zegt er wat ik leer?

Jij bepaalt zelf waar je aan wilt werken in de les, altijd handig als je dus een toets hebt!
Om het geleerde te blijven onthouden is het eigenlijk wel slim als je gedurende meerdere lessen instructies krijgt over één vak,
bijvoorbeeld spelling, en niet iedere keer gaat switchen van vak.

Moet ik elke keer komen?

Ja, dat is zo en het zit zo! Je ouders kopen bij aanvang een strippenkaart. Een strippenkaart bestaat uit 6 strippen en kost 12,-.
Een strip betekent 1 les, als je begint bij ons heb je dus altijd minstens 6 keer les.
Met je ouders maken we de afspraak dat als jij iedere keer naar les bent geweest, je ouders deze € 12,- weer terug krijgen.
Daar staat wel mooi tegenover dat jij 6x les hebt gekregen en al je vragen kwijt kon!
En natuurlijk wil de vrijwilliger die met jou werkt ook niet voor niets komen, vandaar die strippenkaart.

Hoelang duren de lessen en hoe vaak achter elkaar mag ik komen?

Een les duurt 45 minuten en dan nog een kleine 10 minuutjes sport of spel. In totaal ben je dus een klein uurtje bij Stichting 3D.
We beginnen eerst altijd eventjes met een klein gesprekje. We willen natuurlijk weten hoe het met je gaat en waar je precies aan wilt werken.
Daarna gaan we aan de slag met jouw hulpvraag. En zoals ik al eerder vertelde, daarna een beetje ontspanning door wat sport of spel.

Tijdens de 6e les komt je vader of moeder ook even mee.
Dan ga jij namelijk hen vertellen wat je zoal hebt geleerd en of je misschien nog een periode van 6 lessen bij 3D zou willen volgen.
Dit schrijven we op een zogenaamd evaluatieformulier.
Dit formulier laat je ook aan je juf of meester zien, dan weten zij ook wat je allemaal hebt geleerd bij 3D.